Etica

Codul de etica si managementul eticii in cadrul AJPIS BRAILA

Codul de etica si conduita profesionala

RAPORT DE ACTIVITATE CONSILIER ETICA

2021

Raport de activitate consilier etica AJPIS Braila pe anul 2021

Anexa 1 Implementarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a functionarilor publici in cadrul autoritatilor/institutiilor publice

Anexa 2 Implementarea procedurilor administrativ-disciplinare aplicabile functionarilor publici in cadrul autoritatilor/institutiilor publice

Anexa 3 la HG 1269/2021 Inventarul masurilor preventive precum si indicatorii de evaluare pe anul 2022

Principalele atribuții ale consilierului de etică sunt:

  • acordă consultanță și asistență funcționarilor publici cu privire la respectarea normelor de conduită;
  • monitorizează aplicarea prevederilor codului de conduită în cadrul instituției publice;
  • întocmește și transmite rapoarte trimestriale/semestriale privind respectarea normelor de conduită de către funcționarii publici.
  • organizează sesiuni de formare în domeniul eticii pentru angajații AJPIS Braila.

Programul de consiliere și asistență pentru respectarea normelor etice și de conduită se desfășoară la biroul consilierului de etica din sediul AJPIS Braila de pe Str. Calea Calarasilor, nr.19, camera 301, în fiecare joi în intervalul 15:00-16:30.

Date de contact: Roman Viviana Vasilica, tel: 0239 625411, interior 117,   e-mail: roman.viviana@mmanpis.ro

Consilierul de etică nu îndeplinește atribuțiile comisiei de disciplină. Managementul eticii în instituția noastră are în primul rând un rol formativ, de orientare etică și nu unul sancționator.

Multe dintre abaterile disciplinare apar dintr-o desconsiderare a valorilor etice la care aderă instituția sau dintr-o necunoaștere a acestora. Acest lucru poate fi preîntâmpinat prin întreținerea unui mediu de lucru unde este recunoscută și apreciată o conduită etică. O bună înțelegere a Codului de etică de fiecare persoană care activează în cadrul instituției și o corectă aplicare a acestuia poate conduce la o scădere semnificativă a abaterilor disciplinare și la un act administrativ corect, adresat cetățeanului și celorlalți beneficiari.